lunes, 1 de junio de 2020

FEINES DE 2n PER A LA SETMANA DE L'1 AL 7 DE JUNY

2nB


CATALÀ


Repassarem la ç, que és una lletra que només la coneixem del català. El seu so és com el de la s. L’empram a vegades a final de paraula, o davant la a, o, u. Per anar-vos familiaritzant:


-Quadernet Escoltem, parlem, escrivim, pàgines 30, 31 i 32.



Comprensió lectora


Llegeix la rondalla tres vegades, i després, en un full, contesta a les preguntes que hi ha a continuació.


EN PERE CATORZE

Una vegada hi havia una família que tenia un fill, al que estimaven molt, però era tan menjador, que no el podien mantenir.

Cada dia per berenar, dinar i sopar es menjava la ració de catorze persones adultes: catorze olles de faves, amb tallades de carn i botifarró, i catorze pans. Per això li posaren de nom Pere Catorze.

Un dia, els seus pares decidiren dur-lo al rei per veure si el llogava. El rei l’acceptà i, per veure si seria bon treballador, decidí enviar-lo al Comellar dels Lleons a cercar llenya.

El Comellar dels Lleons era una vall molt profunda i ombrívola, enmig de dues muntanyes altíssimes, on no s’hi acostava ningú mai, perquè estava farcida de grandiosos lleons, que es menjaven qualsevol persona que gosés acostar-s’hi.

L’endemà al matí, en Pere partí amb un carro i un parell de bous, acompanyat per un criat del rei. Quan arribaven a la vall, el criat començà a tremolar com una fulla de pollancre i digué a en Pere:

-Deixeu-me baixar del carro, que no sé què em passa, tinc molt de mal de panxa. Jo em quedaré aquí, vostè segueixi aquest camí, que el durà al Comellar.

Quan el criat hagué baixat del carro , més espantat que un cuc, partí corrent, més aviat que de pressa, cametes em valguin... i no s’aturà fins que fou a cal rei.


        Rondalla Mallorquina: En Pere Catorze.



Respon a les preguntes:



1.Què li passava a en Pere Catorze?



2.Per què li posaren el nom de Pere Catorze?



3.Per quin motiu penses que els pares d’en Pere volien que el rei el llogués?



4.Per què creus que li entrà mal de panxa al criat del rei?

5.Per què el criat no s’aturà fins que fou a cal rei?


Si t’interessa saber com acaba la rondalla, pots escoltar la següent cançó:

MATEMÀTIQUES

Completarem la taula del 4, així com les fèiem a classe:

4x1= 1vegada 4= 4
4x2= 2 vegades 4= 4+4 = 8
4x3= 3 vegades 4= 4+4+4= 12
4x4=
4x5=
4x6=
4x7=
4x8=
4x9=
4x10=

-I acabarem el quadernet d’Anaya. Pàgines 30 i 31.

NATURALS- CATALÀ- EDUCACIÓ FÍSICA

Tornam a treballar amb la piràmide d’alimentació i amb la graella que vareu fer cada un de voltros.

Comprovarem com anam de vitamines. Els experts en alimentació ens recomanen menjar 5 racions diàries entre verdura(2 racions) i fruita(3 racions). 
Mirau la graella que vareu fer s’altra setmana i anotau cada dia quines fruites i verdures menjareu. Anotau també si algun dia necessitàveu haver menjat més fruita o verdura, i quantes racions vos faltaven.

Dilluns vaig menjar... 

Dimarts vaig menjar…
Dimecres vaig menjar…
Dijous vaig menjar…
Divendres vaig menjar…
Dissabte vaig menjar…
Diumenge vaig menjar…

Després has de fer un dibuix de la fruita i un dibuix de la verdura que més t'agradin.


SOCIALS- PLÀSTICA

A veure si recordam el nom de cada una de les Illes Balears.

Pinta cada illa d’un color diferent, i escriu el seu nom a dedins o a devora. A més de les 5 principals, intenta recordar on era sa Dragonera.







 






2nA
Tasques de l'1 al 5 de juny.

Català


Matemàtiques:




                                Fer aquestes sumes:


Ciències Naturals:

Imagina que vas al supermercat i has d'ajudar a fer la compra a la mare o al pare.
Tenint en compte la piràmide alimentària que vàrem veure la setmana passada al vídeo
Què compraries per a menjar bé?



 Dibuixa alguns aliments que hagis comprat.


Ciències Socials:
Pensa un lloc que t' agradi  molt de Mallorca i fer una descripció.

Intentau fer un dibuix després.


CASTELLÀ (2n A / 2n B):

Realitzar les pàgines 24 i 25 del quadernet de feina. Per a aquells i aquelles que no el tinguin poden fer una lectura lliure d'unes 4-5 pàgines i fer-ne un resum d'unes 5 línies màxim. Gràcies.


Recordau els correus dels mestres.

Anglès: margaferriol@ceipjafudacresques.cat
Castellà:xiscohernandez@ceipjafudacresques.cat
E.F.: juancamarena@ceipjafudacresques.cat
Música: rafelfiol@ceipjafudacresques.cat

M Antonia: mariantoniabordoy@ceipjafudacresques.cat

1 comentario:

  1. Hola profesores de 2°, soy papá de Laia Saura.
    Quisiera comentar sobre esta nueva relación entre ustedes y los alumnos.
    Es cierto que las tareas son algo tediosas, me cuesta mucho que Laia se interese por algunas de ellas, sobretodo las que requieren una lectura algo espesa. Pero este no es el motivo de mi comentario, me gustaría para el futuro poder contribuir en esta relación profesor alumno, y mi deseo seria una manera más didáctica, y no con videos de youtube claro está, sino con clases online realizadas por vosotros, más divertidas, donde el contenido de las mismas fuera atractiva para los niños y no tan tedioso y aburrido como es ahora, aparte de poco educativo, decirles que soy consciente de la situación, pero la calidad de la enseñanza debe de ser igual siempre, puesto que nadie tiene la culpa de los decretos y restricciones por parte del gobierno y mucho menos los niños, por favor para la próxima deberían de hacer un trabajo mucho más excelente del que ahora han hecho hasta ahora y tener una relación con su alumnado mucho más activo y atractivo a la vez de educativo.
    Un saludo

    ResponderEliminar