CATALÀ
Llegeix la lectura i després contesta les
preguntes.
La granja de l'avi Pau
La granja de l'avi Pau és als afores d'un petit poble de muntanya. A la granja l'avi Pau hi cria molts animals. A costat de l'estable hi ha un bou i dues vaques que mengen herba. Al corral hi ha un gall i moltes gallines que ponen uns ous molt grossos. Tres ànecs passegen tot cridant quac-quac. - Mira! Ja arriba l'avi Pau amb el ramat d'ovelles. El gos "Puça" va al davant bordant tant com pot. Ara anirem a recollir els ous de les gallines i l'àvia farà una truita de patates per llepar-se els dits. - Què bona!
1) On és la granja de l'avi Pau?
.................................................................................................... 2) Escriu el nom dels animals de la granja ................................................................................................... ................................................................................................... 3) Què hi ha al corral? .................................................................................................... 4) Com es diu el gos? ................................................................................................... 5) Què fa l'àvia amb els ous que recull? .................................................................................................... 6) Dibuixa la granja tal com surt a la lectura. |
MATEMÀTIQUES
Resol les operacions:
Resolució de problemes:
1-Quan na Maria va anar
a comprar tenia 5 euros en un moneder, 2 euros a la butxaca dreta i un paquet
de xiclets a la butxaca esquerra. Quants diners tenia na Maria? (Lucía)
2-Una persona tenia 8
vaixells, i en va vendre 6: 2 blaus, 3 vermells i 1 verd. Quants vaixells li
queden? (Nicco)
3-En Pedro té 16 bolles,
i el seu germà té 20 bolles. Quàntes bolles tenen en total? (Louay)
4-Jo tenc 15 gossos i en
venc 6. Quants de gossos em queden? (Joan García)
5-Tenc 3 bosses de
patates, i a cada bossa hi ha 100 patates. Quantes patates tenc en total?
(Sofia)
Els que encara no heu
plantejat un problema inventat vostro, el podeu anar presentant, i així després
el podran resoldre els vostres companys.
NATURALS-CATALÀ-EDUCACIÓ
FÍSICA
Aprofitant la feina de la setmana passada d’EF, tornareu a visualitzar el
video https://youtu.be/ssEZRrOPny4 sobre la piràmide d’alimentació. Després, durant tota la setmana anireu
omplint diàriament la graella que teniu a continuació, on anotareu el que anau
menjant.
Pensau que si menjau macarrons, heu
d’especificar els ingredient que duen, ja que no és el mateix menjar només
pasta o menjar un plat complet que dugui pasta, carn, ceba i tomàtiga.
A més d’escriure heu de comprovar al final
de cada dia si heu menjat aliments de tots els tipus de la base de la piràmide:
Hortalisses, farinacis, fruites seques i fresques, i lactis.
SOCIALS-CATALÀ
Mapa de Espanya per
províncies i comunitats autònomes
Durant aquests mesos hem
sentit parlar molt del coronavirus.
Ara estan parlant de
fases de desescalada. Noltros, les Illes Balears estam ja en la fase 1, i això
vol dir que ja podem fer, sense gaire perill, algunes coses que durant dos
mesos ens estaven prohibides.
Escoltant les notícies
diariament, o cercant per internet, pinta de colors i escriu a baix del mapa
quines són les províncies que ja estan com noltros a la fase 1. A veure si les
trobes totes!
PLÀSTICA
Aquesta setmana hi
posarem imaginació.
Heu de fer una
manualitat, reciclant o reutilitzant qualsevol material que trobeu per casa.
Després feis una foto i
ens la enviau!
CASTELLÀ:
CASTELLÀ:
Realizar las páginas 22 y 23 del cuadernillo del trabajo. Si no lo tuvieras en casa, no te preocupes. En su lugar puedes escribir una redacción sobre cualquier tema que te interese (entre 5 y 10 líneas).
E-mail: xiscohernandez@ceipjafudacresques.cat
No hay comentarios:
Publicar un comentario